tiistai 27. syyskuuta 2011

Reklamaatioista

Kuluttajana olen aika määrätietoinen! Pyrin ostamaan laadukasta,koska mielestäni köyhän ei kannata ostaa halpaa :) Esikoinen (keskimmäinen ja kuopuskin) saa yleensä laadukkaita vaatteita. Varsinkin kenkiin ja ulkovaatteisiin panostan. Silloin ne kestävät ja menevät vielä pienimmillekin sisaruksille. Veljesparven käyttöjen jälkeen voin ne vielä myydä kirppiksellä pois tai antaa vaikka ystävien lapsille kuin uuden veroisina... Harkitsen myös tarkkaan mitä ostan ja näin vältyn yleensä virheostoilta! Ennen olin aivan toisenlainen kuluttaja ja tein paljon virheostoksia. Ei niitä silloin voinut kauppaankaan jättää jos oli hyvät alet. Mutta nyt ajattelen aivan toisin ja olen siitä iloinen :)

Asiasta toiseen... Viime aikoina meille on sattunut paljon maanantaikappaleita! Ja se ärsyttää minua suunnattomasti. Minulta se ainakin vie aikaa ja energiaa, koska joudun ottamaan yhteyttä sähköpostilla/soittamaan/lähettämään viallisia tuotteita takaisin valmistajalle! Huoh!! Kuluttajana vaadin myös kestävää kulutusta ja reklamoin lähes aina jos tuote on viallinen. Eihän parannuksia koskaan tehdä, jos kukaan ei jätä palautetta! Viime aikoina meille sattui valmistusviallinen Sinin pyykkiteline (muoviosat olivat huonot ja napsahtivat rikki melkein heti ensimmäisen käytön jälkeen), me&I lähetti minulle vialliset yogapantsit ja kärpässienipaidan, rautakaupasta meille sattui kuljetusviallinen väliovi ja nyt tämä; ostimme Opan paistokasarin viime syksynä ja jo kesällä pannun pinta meni huonoksi. Meidän perheessä ei todellakaan raavita pannuja millään metalliesineillä, eikä pestä niitä pesukoneessa! (Noudatan aina käyttöohjeita, pesuohjeita jne jotta tuote säilyisi pitkään käyttökelpoisena ja hyvänä) Pannussa on 5 vuoden takuu ja niin se sitten lähti takaisin valmistajalle... Lisäksi luotimme pannuun kovasti, koska aiempi pannu oli meillä 5 vuotta ja se oli tismalleen samanlainen kuin tämä josta reklamoin!


Arvatkaa onko kiva tehdä ruokaa tällaisella postimerkin kokoisella pannulla??? Hermo ei todellakaan lepää ruokaa laittaessa... Pannu on vielä soikea, eikä siihen ole kantta :( Toivottavasti meidän pannu- asia käsiteltäisiin nopeasti ja saisimme uuden tilalle...

Aurinkoiset terkut kaikille :)

5 kommenttia:

Kotiäiti kirjoitti...

Täällä toinen, joka ennen osteli ostamisen ilosta, mutta nykyään harkitsee jokaisen ostoksensa tarkkaan. Tähän tosin varmasti vaikuttaa myös tällä suurensuurella kotihoidontuella eläminen, mutta olen myös hyvilläni tästä nuukuudestani. Eipähän tule ostettua niin paljon heräteostoksia. :)

Teillehän on sattunut paljon maanantaikappaleita! Mä olen viimeksi palauttanut me&i:n tassupipon, kun siitä oli yksi sauma auki. Tosin vain ihan vähän auki, mutta palautin joka tapauksessa. En ala maksamaan 17 euroa melkein ehyestä piposta! Laadukkaisiin ulkovaatteisiin ja kenkiin mä satsaan myös ja hyvin ovatkin kestäneet meidän poikien menossa mukana. Kuin uusina ovat siirtyneet 3-vuotiaalta isoveljeltä 1-vuotiaalle pikkuveljelle. :)

Kati kirjoitti...

me&i.lle minäkin annoin palautetta kun reklamoin ja sieltä ei mitään hyvitystä tullu, ärsyttää käyttää aikaa ja rahaa palautuksiin, niiden kuljettamiseen ja saat vain pahoittelun.

anrinko kirjoitti...

Minä reklamoin aina. Kuluttajan kuuluukin niin tehdä. Eihän muuten tuotteet parane laadultaan.
Jos tuotteelle annetaan joku takuu, kuuluu tuotteen kestää tarvittava aika. Jos ei kestä, reklamoin aivan varmasti.

Monalisa kirjoitti...

Tunnista itsessäni samoja piirteitä. Ennen ostin aina kun sai halvalla, nyt mietin paljon tarkemmin mitä tulee hankittua ja hyvä niin. Ja hyvä että reklamoit!! Itse olen usein liian "nolo" reklamoimaan. Tulee sellainen anteeksi olo kun selittää asiaa ;D

Katja kirjoitti...

Ja minun pitäisi reklamoida langasta ja Lassien välikausisormikkaista...
Ei aina jaksaisi!
Meillä pannut ei kestä kauaa kun käytän niitä puuliedelläkin. Nykyinen on kestänyt jo 4 vuotta ja taitaa olla aika ennätys.